Search

تبلیغات درون‌ بازی در قیف بازاریابی: خلاصه‌ای از گزارش آنزو

تبلیغات درون‌ بازی در قیف بازاریابی: خلاصه‌ای از گزارش آنزو

در سال‌های اخیر، تبلیغات درون‌ بازی به عنوان یک عنصر کلیدی در موفقیت کمپین‌های بازاریابی شناخته شده است. این نوع تبلیغات، برخلاف تبلیغات مرسوم درون بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها که جریان بازی را قطع می‌کنند، به‌طور طبیعی با تجربه بازیکنان ادغام می‌شود. تبلیغات درون‌بازی، بدون مزاحمت، تجربه‌ای جذاب و متفاوت را برای کاربران فراهم می‌کند و همزمان به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

این بلاگ ترجمه‌ای خلاصه شده از گزارش مشترک Anzu و Happydemics است.

تبلیغات جایگذاری محصول درون‌ بازی چیست؟


این مدل، تبلیغاتی غیرمزاحم هستند که به‌صورت طبیعی در جریان تجربه بازی‌ها وارد می‌شوند. برخلاف تبلیغات مزاحم که جریان بازی را قطع می‌کنند، تبلیغات تعاملی درون بازی، تجربه بازی را تکمیل کرده و به توسعه‌دهندگان بازی کمک می‌کند تا از بازی‌های خود کسب درآمد کنند و همچنین به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که توجه بازیکنان را به خود جلب کنند.

تبلیغات درون‌ بازی در قیف بازاریابی: خلاصه‌ای از گزارش آنزو - adplay

اصطلاحات مهم به‌کار رفته:

  • یادآوری تبلیغ - Ads. Recall: آیا پاسخ‌دهندگان می‌توانند تبلیغ را به یاد آورند.
  • تشخیص برند - Brand Recognition: این که آیا پاسخ‌دهندگان می‌توانند برند تبلیغ‌شده را به درستی شناسایی کنند.
  • علاقه به تبلیغ - Ads Interest: میزان علاقه یک فرد به تبلیغ بر اساس مقیاسی تعریف شده.
  • بهبود تصویر برند - Brand Reputation Uplift: تأثیری که تبلیغ بر درک پاسخ‌دهندگان و شهرت درک شده از برند دارد.
  • تمایل به خرید - Purchase Consideration Uplift: آیا پاسخ‌دهندگان خرید محصول تبلیغ‌شده را در نظر می‌گیرند یا خیر.
تبلیغات درون‌ بازی - خلاصه‌ای از گزارش آنزو
نمودار یادآوری تبلیغات - از گزارش آنزو

تأثیرات کلیدی تبلیغات درون‌ بازی بر برندها

تحقیقات نشان داده است که تبلیغات درون‌بازی بر تمامی مراحل قیف بازاریابی تأثیر قابل توجهی دارند:

  • افزایش یادآوری تبلیغات( Ads. Recall): تبلیغات درون‌بازی به دلیل اینکه به طور طبیعی در جریان بازی ادغام می‌شوند، یادآوری بالاتری در مقایسه با سایر فرمت‌های دیجیتال دارند. تحقیقات نشان داده که میزان یادآوری این تبلیغات، به طور میانگین ۱۳ درصد بالاتر از تبلیغات دیجیتال معمولی است.
  • تشخیص بهتر برند(Brand Recognition): بازیکنان به‌طور دقیق‌تری برندهای تبلیغ‌شده در بازی‌ها را تشخیص می‌دهند. به دلیل ادغام طبیعی تبلیغات با محیط بازی، کاربران این تبلیغات را به‌عنوان بخشی از تجربه بازی خود می‌پذیرند. در نتیجه، تشخیص برند تبلیغ‌شده به طور میانگین ۱۱ درصد بالاتر از سایر رسانه‌های دیجیتال است.
  • افزایش علاقه به تبلیغات(Ads. Interest): تبلیغات درون‌بازی به‌خوبی با فضای بازی سازگار می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود که بازیکنان نسبت به آن‌ها علاقه بیشتری نشان دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از بازیکنان معتقدند که این تبلیغات را در بازی تشخیص می‌دهند.
تبلیغات درون‌ بازی در قیف بازاریابی: خلاصه‌ای از گزارش آنزو - ادپلی
نمودار تشخیص برند - از گزارش آنزو

بهبود تصویر برند و تمایل به خرید

تبلیغات درون بازی به دلیل ماهیت غیرمزاحم و ادغام با بازی، تصویر مثبتی از برندها در ذهن کاربران ایجاد می‌کند. علاوه بر این، این تبلیغات به طور متوسط تمایل به خرید را ۵ درصد بیشتر از سایر رسانه‌های دیجیتال افزایش می‌دهند.

پیروزی در تمامی مراحل فانل بازاریابی

این تحقیقات نشان می‌دهند که تبلیغات درون بازی نه تنها در مراحل بالای قیف بازاریابی مؤثر هستند، بلکه در تمامی مراحل، از یادآوری تبلیغ تا تمایل به خرید، نتایج چشم‌گیری دارند. با پیشرفت بیشتر این فرمت و کسب داده‌های بیشتر، انتظار می‌رود که عملکرد آن همچنان بهبود یابد و به بخشی مهم از استراتژی تبلیغاتی هر برندی تبدیل شود.

ادپلی پلتفرمی برای تبلیغات تعاملی درون بازی‌ها است که تبلیغات را به‌عنوان بخشی از جریان بازی ارائه می‌کند. این مدل به توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی کمک می‌کند تا از طریق تبلیغات درآمدزایی کنند. سرویس ادپلی با ۲۰ بازی پرمخاطب ایرانی همکاری دارد و بیش از ۳۰ مدل تبلیغات تعاملی را به میلیون‌ها کاربر ارائه می‌دهد.

از ادپلی بیشتر بخوانید