برند آرایشی و بهداشتی خانومی به مناسبت ۱۰ سالگی تولد کسبوکار خود کمپینی بزرگ اجرا کرد که در این کمپین با ادپلی نیز همکاری داشت. این کمپین در کانالهای مختلف ارتباطات بازاریابی با اهداف گوناگونی مثل فروش و برندآگاهی اجرا شد.
اهداف کمپین
در همکاری با ادپلی نیز برند خانمی در نظر داشت با استفاده از کانالهای ارتباطی جدیدی به مخاطبان هدف خود نزدیکتر شود که Product placement انتخاب دقیقی برای افزایش کیفیت و درگیرسازی مخاطب با اهداف و شاخصهای برندآگاهی و جذب کاربر جدید بود. بعد از جلسات مقدماتی، تیم ادپلی و استودیو بازیسازی مدریک این کمپین را طراحی و پیادهسازی کرد.
استراتژی کمپین
رسانه بازی در بین رسانههای جریان اصلی با وجود پتانسیلها و کیفیت بیشترش کمتر مورد توجه برندها قرار میگیرد. رسانه بازی در ایران با بیش از ۳۵ میلیون کاربر که ۹۶ درصد آنها از پلتفرم موبایل برای بازی استفاده میکنند، رسانه بسیار پرقدرت و با ضریب نفوذ بالایی است که برند خانمی با دانش بهروز در این موضوع از Product Placement برای تبلیغات درگیرکننده و تعاملی خود در کمپین ۱۰ سالگی این کسبوکار بهره گرفت.
این همکاری همزمان با کمپین اصلی در بازه زمانی ۱۰ روزه از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ اتفاق افتاد.
مخاطب هدف
مخاطب هدف این کمپین زنان ۱۶ تا ۴۰ سال بودند. سرویس ادپلی با انتخاب بازیهایی با این سگمنت کاربران این امکان رو برای دسترسی به آنها برای خانمی فراهم کرد.
بازیهای میزبان انتخاب شده برای این کمپین بازی «باغ گلی» و «گلشیفته» بودند که بر اساس مخاطب هدف برند خانومی انتخاب شدند.
مدلهای استفاده شده
از بین پیشنهادات مدلهای Product Placement و تبلیغات تعاملی در بازی، برند خانومی برای هدف برند آگاهی موارد زیر را انتخاب کردند.
- مدلهای گردونه شانس
- نامه و اخبار
- اسکرینشات استور اپلیکیشن
- اسپلش اسکرین (صفحه ورود به بازی)
- اشیا و بیلبورد در محیط بازی
همچنین با اهداف پرفورمنسی و کلیکی مدل آیکون HUD انتخاب شد.
نمونه تصاویر مدلها