Search

غذاها رقابت می‌کنند: تبلیغات جایگذاری محصول خوشمزه

کمپین جایگذاری محصول KFC در بازی Fall Guys

بازی Fall Guys در اولین فصل خود با برند غذایی KFC کمپین تبلیغاتی جایگذاری محصول اجرا کرد که در آن از پک لباس‌های فست‌فودی کاراکترها رونمایی شد. در ماه سپتامبر ۲۰۲۴ بازی Fall Guys پروموشن «THE COMBO GAMER ROYALE» را با کمبوها و پروموشن‌های رستوران‌های KFC همراه کرد. ماجرا از این قرار بود که هر بازیکن با استفاده از لباس کاراکترهای KFC اگر برنده می‌شد به مدت محدود همان محصول را به طور رایگان و به عنوان هدیه می‌توانست از شعب KFC دریافت کند.

این بازی در ژانر بتل‌رویال موبایلی که به تازگی منتشر شده است در کشور کاستاریکا محبوبیت بسیاری به دست آورده است. کاستاریکا بعد این بازی توانست دومین کشور در جهان از نظر تعداد بازیکن شود.

این کمپین تبلیغاتی جای‌گذاری محصول تنها به این رسانه اکتفا نکرد. برای افزایش گستره ایمپرشن این کمپین در کنار پروموشن‌های محصول KFC با اینفلوئنسرها نیز همکاری داشت. همچنین از شبکه‌های اجتماعی برای تقویت این پروموشن بهره گرفت.

تبلیغات تعاملی اما 360 درجه

برای نمونه در یک استریم اینفلوئنسرها هر کدام به یکی از محصولات KFC مثل نوشابه، برگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده تبدیل شدند و شروع به رقابت کردند. این افراد از دنبال‌کننده‌های خود دعوت کردند به استریم و پخش ویدیویی زنده این رقابت در پلتفرم‌های توییچ و فیسبوک بپیوندند.

با برنده شدن هر بازیکن بلافاصله یک کد تبلیغاتی برای بیننده ارسال می‌گردید تا محصول را به عنوان هدیه دریافت کند. این جای‌گذاری به‌همراه تخفیف محصولات و پروموشن اینفلوئنسرها موفقیت بسیاری کسب کرد و توانست اهداف و KPI های مارکتینگی KFC را محقق کند.

آژانس تبلیغاتی McCann در کاستاریکا این کمپین را طراحی و اجرا کرد. این کمپین از نمونه‌های موفق و جدید جایگذاری محصول (Product Placement) است که توجه بسیاری از مارکترها و فعالین تبلیغات را در سراسر دنیا به خود جلب کرد. 

نتایج کمپین

این کمپین در مدت 7 روز اجرا شد که نتایج آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

مدت زمان تماشای ویدیوهای تبلیغاتی: 41 هزار دقیقه

ایمپرشن در رسانه‌های اجتماعی: 738 هزار

تعداد افراد مشاهده کننده: 988 هزار نفر

درصد استفاده از کدها: 70 درصد

افزایش فروش: 37 درصد

پروداکت پلیسمنت به خودی خود قدرت زیادی در تبلیغات دارد اما تجربه این کمپین نشان می‌دهد پتانسیل‌های بیشتری در آن نهفته است که با ترکیب با سایر مدل‌ها مثل اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توان نتایج شگفت‌انگیرتری از آن انتظار داشت.

منبع: adsoftheworld

ادپلی سرویس تبلیغاتی تعاملی و جایگذاری محصول است که در همکاری با بازی‌های پرطرفدار ایرانی طیف وسیعی از این مدل تبلیغات را ارائه می‌دهد.

از ادپلی بیشتر بخوانید