Search

کمپین 10 سالگی خانومی

نمونه بنر تبلیغاتی در بازی موبایلی

برند آرایشی و بهداشتی خانومی به مناسبت ۱۰ سالگی تولد کسب‌وکار خود کمپینی بزرگ اجرا کرد که در این کمپین با ادپلی نیز همکاری داشت. این کمپین در کانال‌های مختلف ارتباطات بازاریابی با اهداف گوناگونی مثل فروش و برندآگاهی اجرا شد.  

 

اهداف کمپین

در همکاری با ادپلی نیز برند خانمی در نظر داشت با استفاده از کانال‌های ارتباطی جدیدی به مخاطبان هدف خود نزدیک‌تر شود که Product placement انتخاب دقیقی برای افزایش کیفیت و درگیرسازی مخاطب با اهداف و شاخص‌های برندآگاهی و جذب کاربر جدید بود. بعد از جلسات مقدماتی، تیم ادپلی و استودیو بازی‌سازی مدریک این کمپین را طراحی و پیاده‌سازی کرد.  

استراتژی کمپین

رسانه بازی در بین رسانه‌های جریان اصلی با وجود پتانسیل‌ها و کیفیت بیشترش کمتر مورد توجه برندها قرار می‌گیرد. رسانه بازی در ایران با بیش از ۳۵ میلیون کاربر که ۹۶ درصد آنها از پلتفرم موبایل برای بازی استفاده می‌کنند، رسانه بسیار پرقدرت و با ضریب نفوذ بالایی است که برند خانمی با دانش به‌روز در این موضوع از Product Placement برای تبلیغات درگیرکننده و تعاملی خود در کمپین ۱۰ سالگی این کسب‌وکار بهره گرفت.

این همکاری همزمان با کمپین اصلی در بازه زمانی ۱۰ روزه از تاریخ  ۱۶ تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ اتفاق افتاد.

 

مخاطب هدف

مخاطب هدف این کمپین زنان ۱۶ تا ۴۰ سال بودند. سرویس ادپلی با انتخاب بازی‌هایی با این سگمنت کاربران این امکان رو برای دسترسی به آنها برای خانمی فراهم کرد.

بازی‌های میزبان انتخاب شده برای این کمپین بازی «باغ گلی» و «گلشیفته» بودند که بر اساس مخاطب هدف برند خانومی انتخاب شدند.  

مدل‌های استفاده شده

از بین پیشنهادات مدل‌های Product Placement و تبلیغات تعاملی در بازی، برند خانومی برای هدف برند آگاهی موارد زیر را انتخاب کردند.

  • مدل‌های گردونه شانس
  • نامه و اخبار
  •  اسکرین‌شات استور اپلیکیشن
  •  اسپلش اسکرین (صفحه ورود به بازی)
  •  اشیا و بیلبورد در محیط بازی

همچنین با اهداف پرفورمنسی و کلیکی مدل آیکون HUD انتخاب شد.  

نمونه تصاویر مدل‌ها

 

از ادپلی بیشتر بخوانید

جایگذاری محصول و برند؛ این تبلیغات برای چه کمپینی مناسب است؟ - ادپلی
آموزش

جایگذاری محصول و برند؛ این تبلیغات برای چه کمپینی مناسب است؟

تبلیغات جایگذاری محصول درون بازی با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود، بیشتر مناسب کمپین‌های آگاهی از برند و برندسازی هستند. این نوع تبلیغات با ایجاد تجربه‌ی کاربری طبیعی، تأثیرگذاری طولانی‌مدت، ایجاد ارتباط احساسی مثبت و کاهش مزاحمت برای مخاطب، بهترین گزینه برای برندهایی است که به دنبال افزایش آگاهی از برند و یادآوری برند در ذهن مخاطبان خود هستند.

مطالعه بیشتر »
پروداکت پلیسمنت و واقعیت مجازی و افزوده - ادپلی
جایگذاری محصول

پروداکت پلیسمنت و آینده تبلیغات: از واقعیت مجازی تا واقعیت افزوده

امروزه تبلیغات تعاملی و پروداکت پلیسمنت درون بازی‌ها یک روش جدید برای تبلیغات محسوب می‌شود. اما با پیشرفت فناوری و پابه‌پای آن روش‌های جدیدتری برای جذب مخاطب از طریق تبلیغات در بازی‌ها در حال ظهور است. دو فناوری نوظهور که توجه بسیاری از متخصصان و نوآوران صنعت بازی و بازاریابی را به خود جلب کرده‌اند، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) هستند البته بسیاری از برندهای ایرانی و بین‌المللی پیشرو در استفاده از AR برای تبلیغات محصولات خود هستند. در این نوشته به بررسی چگونگی تأثیر این فناوری‌ها بر آینده تبلیغات درون بازی می‌پردازیم.

مطالعه بیشتر »